2009. március 1., vasárnap

Szabóné Marika csuhébabái

http://csuhebaba.uw.hu/
Photobucket

"Szabó Béláné

A Szabolcs megyei Timár községben születtem. (Tokajtól 4 km.) Gyermekkoromban a ház körül, kertben, réten található dolgokból készült játékokkal játszottunk. A kukorica takaró leveleiből (csuhéból) készültek kedvenc babáim. Később sorsom az alföldi tanyavilágba sodort. A hosszú téli estéken újra felelevenítettük ismerőseimmel a régi népi foglalkozásokat. Kiállításokat, vásárokat, játszóházakat szerveztünk, hogy az ifjúság is megismerje a természetes anyagokból készített, ill. készíthető játékokat, dísz- és használati tárgyakat.
2002-ben "Csuhébabák" címmel jelent meg kis füzetem, melyben a csuhébaba készítés alapjaival ismerkedhet meg az olvasó. Erről a kiadványról, az ötletek menüpontnál bővebben is olvashat.
Verseimet eleinte csak magamnak - az asztal fiókjának - írtam. Később pályázatokon is indultam velük, pl. a Négy évszak cíművel, ami egy helyi újság felhívása nyomán született. Verseimben gyakran írok fiatalon elhunyt édesanyámról, gyermekkoromról, és az engem körülvevő táj szépségéről.
Az élet úgy hozta, hogy nemrég visszaköltözhettem szülőfalumba. Régi iskolatársaimmal, új ismerősökkel, összefogtunk, hogy megvalósítsuk azt, amiről mindig is álmodtam, hogy bemutassuk ezt a kedves kis községet, a Nagyvilágnak."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése